Bli betatester av Lommekjents mobilapp for iPhone og Android

Oppdatering: Lommekjent for iPhone er kommet. Du kan laste ned Lommekjent for iPhone på ved å følge denne lenken

Våren 2012 slippes tur-Norges nye drømmeapplikasjon for iPhone og Android. Ved hjelp av den skal du kunne finne turer, navigere på turen, lage egne turer og dele opplevelsene dine med venner og kjente.

  • App’en vil ha kart med målestokk 1:20.000 de aller fleste steder i landet, altså et av de mest detaljrike kartene du får tak i!
  • Den vil ha mulighet for å spore turer, legge inn turbeskrivelse og bilder før du deler den på Lommekjent.no.
  • Følge andres turer og fortelle deg hvor du skal gå. Du kan få informasjon om turen, eller interessepunkter du møter underveis.

Meld deg på Lommekjent.no’s nyhetsbrev for å få siste informasjon om mobilapp’en. Prøv ut Lommekjent.no på web nå.

Vi er på jakt etter betatestere!

Vi ser etter folk som er mye på tur! Foto: Ola Njå Bertelsen CC by AT

For de som virkelig ikke klarer å vente er det nå mulig å melde sin interesse som betatester av Lommekjents mobilapp. Det vi ser etter er personer som er mye ute og kan teste app’en effektivt på en kort periode. Det trenger ikke være lange helgeturer, ettermiddagsturer er helt fint. Vi forventer å få grundige tilbakemeldinger på bruken, hvordan opplever du den i bruk, hva  forbedres? Hvilke funksjoner er unødvendige? Du vil få være med på utviklingen av App’en og ved hjelp av din ekspertise vil vi om kort tid kunne lansere en fantastisk turapp. I første omgang er vi på jakt etter testere for iPhone app’en.

Legg igjen en kommentar på denne siden med en begrunnelse på hvorfor vi skal velge deg og husk kontaktinfo (e-post)! Vi vil ta kontakt med de som er aktuelle.

87 responses to “Bli betatester av Lommekjents mobilapp for iPhone og Android

  1. Fordi jeg liker å gå på tur i tillegg til å studere GIS ved Høgskolen i Gjøvik. Har også mye erfaring med lignende tjenester som endomondo og runkeeper. Synes at lommekjent er et utrolig kult prosjekt!

  2. Elsker natur og å være på tur! Jeg er lei av å gå de samme turene og en app som dere utvikler nå er midt i blinken!!! Perfekt!

  3. Hei
    Dette kunne vært gøy å være med på. som hunde eier går jeg daglig turer. Det er ikke så lange turer men det blir jo noen kilometere. Har Garmin GPS både som GPS klokke og en S62 – bruker iPhone dalig og jobber med data så iPhone er jeg kjent med. Bor også nesten midt ute i naturen så å få vært med å teste denne appen hadde vært gøy. Disponerer 2 stk iPhone 4 og 4S. Har også et par nye Androide telefoner SE Aktiv og HTC. Ønsker Dere mer info er det bare å ta .

  4. Fordi jeg driver med jakt og et stadig i ukjent terreng. har brukt utallige timer på å leite etter gode topo kart til Iphone men har møtt på hindringer eller mangel på fuksjoner på samtlige.

  5. Jeg er mye ute både i jobb og på fritiden, jobber i barnehage (mye tur i nærområder og for de som ikke orker å gå så langt). På fritiden er jeg og hunden min på stadige nye oppdagelsesferder i skog og mark, mest i Røyken, Asker og Oslo. I ferier prøver vi ut de litt lengre turene som gir oss mer utfordring Buskerud og i Akershus. Jeg har nettopp kjøpt meg iphone og hva er vel bedre å få en fersking på teknologien (dog litt teknisk er jeg) som liker å ferdes ute?

  6. Hei. Jobber som kartansvarlig i kommunen og er mye på tur. Bruker andre apps til logging av turer i dag. Vil gjerne være med, ikke minst for å sjekke grunnkartet mot de mulighetene som Lommekjent kan tilby.

  7. Jeg blir gjerne med på å teste appen. Bruker GPS og andre kartapper ganske mye og er mye ute i felt i forbindelse med jobben.

  8. Hei, jeg håper dere får lagt inn alle hyttene til turistforeningen, det hadde været topp.

  9. Hei!
    JEG VIL TESTE (he-he)!!! Går ofte tur og bruker runkeeper i dag. På vinteren går jeg mye på truger og da er det lett å gå seg bort fordi man ikke har en sti å følge….
    Jobber til daglig med IT-systemer, så jeg er godt kjent med testing av applikasjoner 🙂

  10. Liker å gå tur, er ute etter nye muligheter. Har brukt Geocaching til å bli kjent med nye turstier/ områder. Pleide å bruike runkeeper, eller Polar pulsklokka med GPS når jeg går tur. Liker å se hvor langt jeg har gått, det motiverer meg!
    Er interessert å få sjekke ut denne app om det er mulig 🙂

  11. Jeg kunne gjerne tenke meg å bli betatester fordi jeg er veldig sugen på å bli bedre kjent med mulighetene som finnes rundt meg i Oslo. Skjønner at marka rundt byen har mye å by på, da kunne det vært kjekt å teste det ut. For så igjen å dele mine erfaringer med andre.

  12. Hei. Jeg har ofte prøvd og bruke kartfunksjonen på mob, men det er ikke alle plasser det er mobilforhold så da fungerer det ikke. Hvordan er det med det nye systemet dere har nå, Må man ha mobilforhold for att det skal fungere? Jeg bruker garmin gps når jeg er ute og går.

  13. Jeg er mye ute på tur både i nærområde og på lengre fjellturer.Har brukt tur-GPS med kart i mange år og er spent på om ny mobil app vil kunne gjøre samme nytten. Det ville være besparende å kunne ha både GPS, telefon og Fotoapparat i en enhet.

  14. Fordi jeg stadig går på gåbort-turer i skogen her i Oslo. Elsker slike turer, men litt kjedelig når jeg dukker opp ett helt annet sted enn planlagt, og da hadde det vært greit med en slik app 🙂 Dessuten har jeg bursdag og synes jeg fortjener denne som presang :p

  15. Jeg er interessert å være med på lommekjents app til Iphone, så vi liker gå på fjell tur her i Bergen + har hytte på Tyin. Så vil gjerne å teste den og evnt gi tilbakemelding.

  16. Hei jeg går tur hver torsdag på jobb turene er somregel på Hitra og Frøya i sørtrøndelag.turen varer hele dagen i lokalkjente turløyper men vi går også opp nye løyper

  17. Hei!
    Går turer i mitt nærområde 3-4 ganger/uke. iPhone 4S. Har brukt Viewranger/MotionX GPS/Sporlogger sporadisk. Aktiv bruker av andre iOS5-applikasjoner, vesentlig innenfor produktivitet/buisiness/bilnavigasjon.

  18. Hei.
    Jeg kunne godt tenke meg å teste ut lommekjents app. for iphone. Jeg er en svært aktiv fisker og jeger, i tillegg til at jeg driver med orientering og toppturer. Jeg har prøvd forskjellige gps-systemer, uten å bli overbevist om at de kan tilby meg veldig mye mer enn ett billig kart. Iphonen er så godt som alltid med på tur, og det hadde vært gøy med ett program som både fungerer i forhold til kart, og som i tillegg kan gi relevante andre funksjoner.

  19. Fordi jeg vil sykle over skogen fra Krokstadelva til Sylling… ikke en gang utmarks laget vet hvilke traktorstier som knytter hvilke sammen …
    Jeg vil også ta Bushtrekka sykkel camper på lange turer over alt ellers til sommeren… Håper jeg får anledning til å bidra.

  20. Jeg er mye ute på tur både i nærområde og på lengre fjellturer.Kunne vært spennende og se hvordan en mobil app vil fungere.

  21. Vi er utrolig glade for den responsen vi har fått til nå! Kult å se at så mange ønsker å teste ut appen vår! Det er bare å fortsette å melde sin interesse. Vi tar kontakt i dagene som kommer til de vi vil skal få muligheten til å teste i første omgang!

  22. Jeg driver med jakt og friluft så ofte jeg kan og for tiden er det revejakt som står i fokus pga årstiden. Jeg kan være med å teste på områdene det ikke alltid er oppmerkede stier eller løyper

  23. Eirik Pedersen sier:

    19. januar 2012 kl. 16:30

    Hei
    Dette kunne vært gøy å være med på. Som diabetikker går jeg daglig turer. Det er ikke så lange turer men det blir jo noen kilometere. Bor også nesten midt ute i naturen så å få vært med å teste denne appen hadde vært gøy.

  24. Jeg er rimelig nyinnflyttet i kommunen, og en slik app vil gjøre det mye lettere å bruke mitt foreløbi ukjente turområde

  25. Fordi jeg er 28 år gammel å har ca 300 døgn ute i skog å fjell ! Jeg har lenge vært på leting etter en en app til tlf slik som denne slik at jeg ikke trenger å ha med meg en gps ved siden av kart å kompass. Da kan jeg heller bruke mobilen om jeg virkelig trenger gps funksjoner. Jeg er veldig mye på tur å bruker all min fritid på nye utfordringer i skog å fjell!

  26. Et program på mobilen som er detaljert nok til å brukes som turkart er helt supert! Går og sykler turer både på fjellet og i nærområdet på Vestlandet. Litt jakt og fiske blir det også. Har en iPhone 3GS, og hadde med glede testet ut kartet deres!

  27. har veldig lyst tilå være med å teste den ut, jeg begynner i ny jobb 01.02.12 dermed får jeg mye fritid( fri annenhver uke ) som skal brukes til dagsturer, sykkelturer fisketurer, håper virkelig jeg får være med å teste 🙂

  28. Drar en del på fiske/jakt turer, og da trenger jeg kart og kompass, eller en GPS, med denne appen kan jeg legg igjen GPS’n, mobilen er jo altid med. Så derfor er jeg en brukbar tester
    NB: liker alt som er nytt innen duppditter!

  29. Jeg vil gjerne være med å teste appen. Jeg går veldig mye turer med hunden min, å er egentlig lei av å både gå på samme plass og holde meg på stier! Så å få en app som kanskje kan vise området og mulighet for egen provosoriske stier, å som kanskje merker hvor man går på skjermen til neste gang man skal ut? hadde vært veldig greit!

  30. Jeg reiser mye i jobben i Nord Norge og har med meg turklær. Ikke alltid så lett å søke opp og planlegge fine ettermiddagsturer. Går ellers daglige turer med hunden og fjellturer oftest helgene. En app til mobilen ville være et supert hjelpemiddel for å komme enda mer ut på tur

  31. Bor i nærheten av ett av Bergen’s 7 fjell. Prøver å ta en tur 3 ganger i uken og en slik app hadde vært artig å prøve. Har GPS men er litt komplisert i bruk. Har også hytte nær Hallingskravet som også blir benyttet til turer. Med erfaring av litt tungvindte menyer i GPS’en har jeg klare oppfatning av hvordan en slik app bør være !

  32. Jeg kan teste den på Finnmarksvidda. 🙂 kjører nesten daglig med snøscooter,og er mye ute. Har alltid med GPS itilfelle uvær, så er jo genialt å kunne bruke tlf istedenfor

  33. Hei, er ute på tur hver eneste dag, nå mest på ski. Har IT bakgrunn og har deltatt påmenge IT prosjekter og vært med på test av applikasjoner og systemer mange ganger. Mener å være inovativ og kreativ og vil gjærne komme med tilbakemeldinger. Har Iphone 4 og 3.

  34. Hei, jeg er ute daglig med min hund og bruker allerede konkurrerende Apper. Derfor er det spennende med en som er knyttet til kart og jeg kunne godt tenke meg å teste den. Jeg er Grafisk Designer og har høye kvalitetskrav til utseende og ikke minst brukervennlighet. Er råkritisk bruker. Jeg tar og helgeturer med fiskestang og er utrolig opptatt av kart og kartbruk. Har iPhone 3GS.
    Bor på Ås i Akershus, og bruker Østmarka en del, dårlig dekning … spennende …

  35. Fikk en liten forsmak på denne appen da jeg var med på «Til toppen av Norge» og syntes den virket genial. Er på turer hver dag med hunden og gjerne lengere turer i helgene. Bor i Indre østfold.

  36. Har lang erfaring med bruk av GPS. Betatester for leverandører av gps produkter. Kan teste på apple plattform og android plattform.

  37. Hei
    Jeg har iphone og går mye på ski i drammensområdet, ligger på altfra 15-30 km hver gang jeg går 3/4 ganger i uken. Kontakt meg hvis dere trenger noen til å være med å teste ut betaversjonen til iphone, det vil jeg veldig gjerne være med på å teste.

  38. Hei, jeg bli gjerne med og tester. Jeg går mye på tur i ulendt terreng på Vestlandet der det er veldig varierende mobildekning.

  39. Jeg tester gjerne, har tatt vare på gps ruter i flere år allerede, og har begynt å legge dem i på lommekjent.no. Har vært medlem på flere typer tur sider hvor folk legger igjen bilder og ruter, men dette tilbudet ser vanvittig bra ut.

  40. Vil gjerne teste! Jobber med GIS selv så er interessert i å se hvordan dette blir! Er en aktiv mann som er ute så mye jeg klarer, og savner en god app til å logge med! Bor i Lom, så jeg har store og gode områder å teste på!

  41. Ønsker å bli betatester!! 🙂
    Har tidligere jobbet med utvikling av systemer og er vant til å gi tydelige, konstruktive og beskrivende tilbakemeldinger.
    Bruker iPhone GPS daglig – sammen med andre typer «lomme -tur-GPS» når jeg er på fjellet.
    Bruker GPSen like mye til turvalg, til å spore løyper (slik at en kan finne veien i dårlig vær, senere), som en tilbakemeldingsstasjon: hvor langt er det igjen, hvor mange høydemeter er gått, hva er over neste ås osv..
    Liker godt (for barnas skyld) å finne løyper som er lette for dem, som vi kommer frem innenfor en gitt tidsgrense o.l. Søking med like kriterier (samt geocaching) er bra!!
    Håper på å få være med.. hører fra dere..

  42. Jeg bor i vakre Rondane og er ute på tur med hunder hver dag, uansett sol eller uvær.
    Har en tendens til å miste litt retningssans i tåka, så dette hadde vært midt i blinken for meg.
    Ser at mange av de som har meldt sin interesse har god greie på dette fra før, noe ikke jeg har. Men tror det kan være viktig med tilbakemeldinger også fra noen som ikke har brukt denne type teknologi tidligere.
    Ser på meg selv som en ypperlig kandidat 🙂

  43. Jeg har jobbet i mange år som produktsjef for mobile applikasjoner, både i norge og utlandet. Trener mye i skog og mark, både på ski og til fots. I februar er jeg mellom jobber og skal gå på ski hver dag :). Har savnet en slik app. Som dårlig erstatning bruker jeg skiforeningens link til Google Maps med løypestatus, men den er knotete å bruke i browseren på mobilen. Har både Samsung SGS2 og iPhone 4S.

  44. Fordi jeg har erfaring med bruk av Viewranger med norske topokart, primært fotturer, men har også prøvd med ski på bena :-). Bruker primært Viewranger i terrenget, bruker også ImapMyRide til sykkelturer, og delvis Runkeeper til løping.

  45. Jeg er en fyr som ofte er både «høyt og lavt (langt)» – fra skitur til Nordpolen og tur til Aconcagua, Matterhorn, Elbrus og annet.
    I tillegg er jeg techfrik og har «alle» gadgets samtidig som selskapet jeg jobber med har teknologi og utvikling av grensesnitt som spesiale så jeg vet hvordan man skal gi strukturert tilbakemelding.
    Det er faktisk mulig at vi kan samarbeide – se http://www.symphonical.com, men det er mindre viktig her.
    Lykke til,
    Bjørn

  46. Jeg går turer i mitt nærområde flere ganger i uken. Denne app virker genial og det hadde vært fint å få prøvd den ut.

  47. Naturglad amatørfotograf som liker å gå turer i skog og fjell. I dag har jeg alltid GPS og kart og kompass med meg på tur men er også en eier av iPhone og har lenge savnet en god konkurrent til f.eks ViewRanger. Ønsker gjerne å bli beta tester av applikasjonen for å finne ut hvordan den kan brukes, legge inn veipunkter, ta bilder med koordinater, og ikke minst kunne dele turer mot sosiale medier som Facebook. Glad i nye dippedutter og ny teknologi så denne app’en har jeg store forventninger til.

  48. Jeg går tur med hund hver dag i terreng og det hadde vært fint og kunne logge dette + det og ha kart gjør jo muligheten til og prøve nye områder mye større.

  49. Jeg planlegger et EU-prosjekt på utviklling og utprøving av en app for sykkelturisme. Derfor vil jeg prøve ut Lommekjent for å få informasjon om hvordan den fungerer og ikke mist identifisere mulige forbedringer på applikasjonsområder og tematikk som er etterspurt hos sykkelbrukere.

  50. Jeg er 51 år er mye på tur men ikke så veldig avansert iphone bruker, det kan derfor være nyttig å ha som tester av systemet. (teste brukergrense snittet! )

  51. Bruker Pulsklokke/GPS daglig og er mye ute i skog og mark. På ski og til fots. Hele familien er aktive i orientering. Er over gjennomsnitter teknisk interessert, og jobber som web utvikler i et større norsk firma. Har både Iphone og Android.

  52. Blir gjerne betatester for app’en for android. Jeg er over gjennomsnittlig interessert i kart og alle former for turer, det være seg oppdagelsferder med barna eller lange trengingsturer.

  53. Vi har fått veldig mange flere som er interessert i å teste for oss enn forventet. Det er tydelig Norge trenger en god turapp. I første omgang har vi ikke resurser til å følge opp så mange testere. Derfor er nå en håndfull plukket ut til den første runden med brukertesting. Men det er ikke for sent enda. Vi vil sannsynligvis inkludere enda flere av dere etter hvert når vi har mulighet til også å følge opp tilbakemeldinger ol. De som er plukket ut får e-post.

    Fortsett gjerne å melde din interesse her! Skriv deg på e-post listen vår for nyheter om app’en (øverst på denne siden) og prøv gjerne ut Lommekjent.no på web!

  54. Hei.
    Ønsker å bli tester av den ny mobil appen. Har brukt GPS i forbindelse med turer og bil navigasjon har prøvet forskjellige typer programmer på min Samsung Note men kartene for tur har hvert for dårlige.
    Går på kveldstur ca 3 ganger i uken på ca 1 time, pluss en gang i helgene helst i Oslo marka en lengere tur. Arbeider også med løsninger for redningstjenesten for kombinasjoner av gps og hjelpe verktøy for folk ute i feltet. Kombinere værdata kart posisjoner av mannskapene via gps og loggføring av hendelser m.m.

  55. Jeg er aktiv turgåer, særlig på jakt etter Kjentmannsposter i alle markene rundt Oslo. Mangeårig bruker av Garmin GPS og «kartoman».
    Bruker også Runkeeper og andre turapper.
    Også ivrig naturfotograf, så kamera er som regel med.

  56. Jeg er medlem av Turistforeningen, i styret for lokallaget til Turistforeningen i Asker og ansvarlig for turer i lokalmiljøet og tar sikte på å lede turer også på nasjonalt plan.
    Jeg har brukt GPS i mange år og har erfaring med geocaching. Jeg vil derfor gjerne være med å teste android-versjonen.
    mvh Sigmund

  57. Hei,

    Driver med geocaching og turgåing generelt, – har Iphone 3gs og samsung galaxy s2. Også aktiv fisker på sommerhalvåret. God teknisk innsikt. Apper jeg bruker så og si daglig er Geocahcing (groundspeak) og runkeeper.

  58. Skal gå en lengre tur på rundt 350 km, hadde vært artig å sett om dette var bedre enn kart og GPS.

  59. driver med turer i hele landet sommer som vinter hvorav den første går fra espedalen fjellhotell og gjennom hulderheimen og deretter jotunheimen rundt med avsluttning på beitostølen 9 dager etter start. det som er utfordringen er visse områder i hulderheimen som ikke er skikkelig vintermerket på denne tiden av året, det samme gjelder fra yksendalsbu til beitostølen på sørsiden av bitihorn da det ikke er noen skikkelig merkede stier/løyper der.! på en slik tur hadde denne løsningen fra dere vært genial. jeg skal også gå flere turer i år hvorav den neste er femundsmarka på langs fra røros og ned til grøvelsjøen på baksiden av storsvuku, denne turen skal etter planen taes på 9 dager med siste stopp på elgå ved femunden. det ligger 4 turer til klare fram mot august dette året hvorav det også er en sykkeltur rundt hardangervidda, padling i røavassdraget også i femundsmarka samt en tur på hesteryggen fra tisleidalen og ned til nes i ådal i gjennom vassfaret.
    dette er noen av de planene jeg har for sessongen 2012, og hvis dere har lyst til å la meg prøve deres utstyr så ville jeg vært takknemlig for det. mvh hauk-håvard myrvold..

  60. Jeg er ivrig bruker av Runkeeper, men syns denne nye appen ser spennende ut. Ville helst prøvd den allerede i kveld.
    Reiner med noen begynnerfeil i betaversjon, men det pleier å løsne etter hvert.

  61. Er ute i skog og mark hele året. Ute 6 dager i uka med varierende tereng og avstand.(Km ) Er ute mellom 10 og 13 timer i uka. Bruker nå en Garmin 310 xt men den ser du mer bare rutene du går i ettertid. Kan også legge inn ruter , men det er ei rute du har gått før.

  62. Er mye på tur sommer/vinter, løper, sykkel og ski. Skog og fjell! Løper også orientering. Så her kan mye testes 🙂
    Er mye på farten i Norge hele året jobb og privat. Gleder meg allerede.

  63. Heisann.
    Går mye i fjellet på jakt og toppturer på ski på vinter halvåret.
    På sommeren drar jeg på fisketurer flere ganger i uken, samt en del fjellvandring.
    Dette blir et svært nyttig verktøy, både for meg og før andre, som kan dra nytte av informasjonen som blir lagt inn databasen.
    Håper på og få bli beta tester.

  64. Hei! Er mye ute på landeveien og i naturen, både med og uten ski. Er ute flere ganger i uken og har så langt i år tilbakelagt litt i underkant 250 km. Har en Garmin GPS, men har i tillegg testet en rekke GPS-apper for iPhone. At dere nå utvikler en app for iPhone og Android på norsk og med så pass gode kart og funksjoner som det her høres ut til, synes jeg høre kjempespennende ut. Hadde derfor vært svært morsomt å få lov til å delta i betatesting.

  65. Går mange korte turer primært i Bærumsmarka/Nordmarka. Har erfaring med utvikling av apper, posisjonering og digitale kanaler. Det finnes ikke noe god app for dette idag,men behovet er åpenbart.
    Medlem av Skiforeningen.

  66. Ønsker og teste denne ut da vi en en famile på 4 som elsker og gå små som lange turer , vi går turer for det meste i nærmiljøet i fredrkstad / hvaler

  67. hei,
    Jeg har mer enn 60 overnattinger i naturen sommer og vinter. Bruker snøscooter, bil langs barmarksløyper og fotturer utenom allfarvei. Det meste foregår i Finnmark og jeg dekker et forholdsvis stort område.

  68. Hei!
    Jeg har brukt ViewRanger i flere år på både Nokia Navigator og HTC Desire.
    ViewRanger er ikke norsk og det ville vært fint med en norsk aplikasjon, så la meg teste den nye 🙂
    Jeg har bestilt HTC Sensation og gleder meg til å teste denne på tur. HTC Desire er håpløs å lese i solskinn.

  69. Hei

    Har Android telefon, er interessert i nye muligheter på telefonen, er mye ute på tur.
    Bruker appene Norgeskart og Viewranger i dag.
    Ønsker å være med på en god norsk tur. app.

    MVH

    Stig

  70. Kom innom kontakt med lonmekjent når gjennom deltakelse I marka24. Positivt overrasket over tjenesten. Jeg hadde satt pris på å få prøvd den både på den turen og andre. Bruker idag Norgeskart, sporlogger og endomondo. Har også en interesse av app utvikling for mobil.

    Håper å få muligheten til å teste 🙂

  71. Har stor interesse for fjellturer og kart/apper.
    Dette høres ut som en genial løsning og vil være en glede og få bli med og teste ut denne.
    Håper da det kommer like raskt ut på Android som på Iphone.
    Er ofte et problem..

  72. Jeg er på telt-tur nesten hver helg og i ferier. har gått meg vill flere ganger der det ikke er stier. Har ikke funnet noen apper hvor jeg kan navigere med iPhonen med gode kart uten dekning.

  73. En hilsen fra Fjellferie as
    Skal ut og guide turister på fotturer i Lofoten nå 17/6 og senere gjennom Jotunheimen og Hardanger og Sogn, alt er opplegg for Alpinschule Innsbruck. Også opplegg med base på Golsfjellet ( Kamben Hotel ) hvor det er turer planlagt både i Gol, Hemsedal og Nord-Aurdal.

  74. Tilbaketråkk: Endelig er Lommekjent app for iPhone tilgjengelig! | På den andre siden·

  75. Det hadde vært moro og teste. Skal på en årlig fisketur til Hardangervidda i en uke,sammen med pappa, han sverger til kart på papir, og det er ikke mobildekning der oppe i det terrenget, så hvis det systemet ikke er avhengig av 3G nett. Kunne jeg testet det er oppe. Har solcelle lader til min iPhone.

  76. Hei Pål, seint svar fra oss her. Du har kanskje sett det allerede men nå er altså appen klar i appstore du kan laste den ned herfra: itunes.apple.com/no/app/lommekjent/id529509858?l=nb&mt=8

  77. Kart og en billig GPS er mye bedre enn disse appene , og fungerer uansett mobildekning . Tar du et steg videre til en med kart, så er du ennå mer orientert og reddet. lett å lære, lett å bruke . har selv 70 dager i året ute i naturen , og når skodda kommer midt på Dovre, er du pisst . men stikker bare handa i sekken,, og der er redningen .

  78. Jeg sykkler mye og går mye på tur på og utenfor stier i hemsedalsfjellet, Hallingdal og Oslomarka. Blir stadigt irritert på hvor dårligt Norgeskart, finn.no og andre alternativ fungerer.
    Ved zooming under 1:7497 på Norgeskart så blir mange stier plutseligt borte. Det samme skjer på Finn.no. Helt ubrukligt og vanskeligt og fortstå orsaken til.
    Har prøvd ut Orux Maps og andre apper. Er veldig interessert i og få prøve lommekjent.no!

    • Hei Gunnar!

      Takk for tilbakemelding. I Lommekjent er det lagt opp til at det dukker opp flere stier jo lengre inn du kommer. Det henger sammen med at det i 1:50000 kart fra Statens Kartverk er lagt inn offisielle stier fra DNT og andre statlige organer, men når du zoomer lengre inn 1:20000 ( og mindre ), så går man over til FKB data ( fra kommuner ) og i mange appér har man ikke disse dataen. Hos oss derimot ( i Lommekjent appén ), så har vi disse dataene.

      Håper det er svar på dine spørsmål.

      Mvh Lommekjent v / Tom Meier

  79. Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and really like learning more on this subject. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your weblog with more info? It truly is extremely helpful for me.

Legg igjen en kommentar

