Jo-Christian var med til toppen av Norge

Cecilie Skog med deltakerne og kamera. Foto Jo-Christian Larsen

Jo-Christian Larsen var med innspillingsteamet og Cecilie Skog i fjor høst når TV2 serien Til toppen av Norge ble spilt inn. Han fotfulgte deltakerne for at du skal kunne gå de samme turene og få de samme opplevelsene.

Hver uke vil vi legge ut den turen hvor deltakerne er i programmet. Slik at du kan se hvor de har gått. Der ligger også hele turbeskrivelsen, tips til reise og mange flott bilder. Du kan selvsagt også laste ned GPS sporet fra turen og legge de rett inn i dine egne digitale kart. Du kan også se andre turer fra Jo-Christians på Lommekjent.no. Her er mange tips til sommerferiens turer.

Program 1: Jomfruland
Program 2: Telemarkskanalen

Vi tok en liten prat med Jo-Christian for å høre hvem han er og hva han syntes om å være med til toppen av Norge.

Jo-Christian Larsen sporet hele Til Toppen av Norge serien som nå går på TV2 hver onsdag kl 20.00

Hvem er Jo-Christian?
Jeg er 23 år oppvokst i Heddal i Telemark. Studerer finans på handelshøysskolen BI i Oslo.

Hvor ofte er du på tur?
Jeg trener som regel 3-4 ganger i uken og prøver å få til en tur utover den vanlige treningen 1-2 ganger i måneden

Hvor liker du best å gå på tur selv?
Jeg er veldig glad i Telemark. Ingen andre steder kan måle seg med naturen der, så hver gang jeg er hjemme prøver jeg å få til en tur i «lommekjente» omgivelser.

Hvordan var det å være på tur med TV2?
Turen med TV2 var veldig spennende. Det var en flott gjeng som jobbet hele døgnet, men man kunne bli litt lei av ventingen i blandt. Det tok sin tid å frakte både crew og deltakere fra en location til en annen, men jeg tok meg enten en hvil eller en liten ekstratur for å ha noe å gjøre. Det hele var en litt uvant opplevelse, og siden jeg skulle følge deltagerne tett fikk jeg ofte høre « Du er i bildet» «Hysj!» osv. Jeg lærte meg heldigvis triksene etterhvert.

Hva var den fineste turopplevelsen?
Jeg synes flere av turene var fine, men jeg ønsker å trekke frem turen ned fra Store Soleibotntind til Fuglesteg turisthytte. Den kvelden tilbrakte jeg på Fuglesteg, og etter en god «Real turmat rett» satt jeg og noen deltakere utenfor og snakket sammen under en fantastisk stjernehimmel på 630 moh.

Hvorfor tror du, som har vært med, det vil være verdt å se på Til tops i Norge?
Man får som seer oppleve en gjeng mennesker med veldig ulike forutsetninger for å klare seg i naturen. Jeg opplevde det som veldig sterkt å se deltakerne bli mer og mer sammensveiset, og hjelpe hverandre fram til å bestige de høyeste fjelltoppene i landet. De overvant ikke bare lange, slitsomme turer, men kanskje også noe i seg selv. Dette tror jeg er opplevelser det norske folk vil ha stor glede av gjennom tv-skjermen. Seere vil også kjenne igjen kjente turmål de selv har bevandret.

Deltakerne rafter. Foto Jo-Christian Larsen

Deltakerne rafter Foto Jo-Christian Larsen

Deltakerne raster ved breen. Foto Jo-Christian Larsen

Legg igjen en kommentar

